joi, 25 martie 2010

Petre Tutea si Emil Cioran - 2 oameni mari

Probabil ca am auzit de Cioran inainte de Petre Tutea. Am fost un pretendent la facultatea de filosofie si doar superficialitatea mea m-a impiedicat sa iau examenul de admitere la aceasta facultate. In clasa a XII a de liceu eu ca multi altii am descoperit filosofia. Unii au descoperit-o mai devreme, poate si eu dar nu asta e important. M-am trezit zilele trecute uitandu-ma la acesti doi oameni mari Petre Tutea si Emil Cioran. Toata lumea a auzit de Cioran si mai putini de Petre Tutea. Cu siguranta ca filosofile lor sunt diferite si ei sunt doi oameni diferiti dar respectul pe care si-l poarta unul altuia mi se pare extraordinar mai ales ca in general caracterele puternice, oamenii destepti sunt mai degraba orgoliosi decat modesti. Vroiam sa vad oameni mari si tehnologia din ziua de azi mi-a dat posibilitatea, vroiam sa asociez o imagine cu un nume, cu idei. Acum stiu cum arata Petre Tutea si Cioran.

In lipsa unei inspiratii si a timpului va marturisesc doar ca imaginile de mai sus m-au impresionat si ca privind la acesti oameni nu poti sa nu-i respecti si mai mult. Omul este complex si e foarte greu sa judeci sa spui ca a fost rau sau bun. Pentru unii a fost bun, pentru altii rau. E dificil si uneori gresim, poate niciodata nu o sa stim adevarul dar un om inteligent transmite o energie deosebita. Nu vreau sa compar acesti oameni cu vedetele de astazi care umplu televizoarele. E diferenta ca de la cer la pamant. Dar asta e farmecul vietii si provocarea aruncata - de a trai printre oameni, oameni asemanatori si totusi atat de diferiti.

PS
Cultura este aura acestor filosofi si oameni extraordinari.

Niciun comentariu: