luni, 23 august 2010

Companiile de telefonie mobila, Orange si Vodafone - marii jefuitori ai zilelor noastre.


De la bun inceput vorbesc despre cei doi operatori pentru ca am folosit si m-am lovit de serviciile lor si nu ale altor companii. Am inca un abonament la vodafone (nu pentru mult timp) si am folosit cartele orange pre pay. Nu o sa ma vedeti vorbind de cartele vodafone sau abonamentul de la orange pentru ca nu am asa ceva si nu am folosit. Am ajuns sa inteleg prin propria pacaleala ca telefonia mobila la noi e inca la stadiul de jaf. Din acest motiv voi inchide cele 3 abonamente pe care le am pe numele meu si voi incarca foarte rar telefonul mobil cu credit. Asa cred ca pot pedepsi acesti hrapareti care ne bombardeaza peste tot cu reclame mai mult sau mai putin mincinoase si care au dezvoltat adevarate masinarii pentru a insela oamenii. De exemplu, daca la cartela orange dezactivezi o optiune dupa 2 zile, nu mai primesti inapoi nimic din creditul cu care ai alimentat. Ambele companii au o strategie extraordinara de a duce de nas clientii. Call centerull lor este intotdeauna bine ascuns in meniu astfel incat un client care are nevoie de informatii sa nu poata ajunge la un operator cu care sa vorbeasca si sa-si rezolve problema. Serviciul cu clientii, o data prinsi in retea, este execrabil si nu spun numai eu asta. Si mai interesant mi se pare faptul ca o data inchis pentru intarzierea platii un utilizator nu mai poate contacta serviciul clienti. Ati incercat sa folositi serviciul de cartela orange? Nu sunt un geniu, dar nici un prost. Sunt incredibil de abil facute, si nu pot sa cred ca in era internetului aceste companii nu sunt in stare sa-si simplifice serviciile si ofertele astfel incat un client sa poata alege in cunostinta de cauza. Toata lumea vorbeste de usurinta de navigare, userfriendly si alte lucruri de bun simt pentru care nu trebuie sa fii expert in comunicare sa-ti dai seama ca se impun mai ales aici in lumea telefoanelor mobile. Cred ca interesele financiare ale acestor giganti au devenit deja mult prea mari si in aceasta sfera nu mai e loc de interesul clientului. Ei stiu ca suntem cumva dependenti de serviciile lor si se folosesc de asta. Am sa incerc si sper sa reusesc sa renunt usor usor la a mai folosi telefonul mobil. Nu-l voi abandona, as fi exagerat, dar vreau sa reduc utilizarea lui pe cat posibil, pana cand situatia si atitudinea fata de utilizator se va fi schimbat. Personal piata serviciilor de internet mi se pare mult mai stabila si mai serioasa desi am avut oarecare probleme si cu marele furnizor de net. La telefonia mobila ofertele sunt mereu incalcite, cu 2-3 stelute care specifica anumite conditii in subsol cu litere mici. Eu personal m-am saturat de aceasta atitudine si nu cred ca trebuie sa fie draguti si sa-mi faca cine stie ce favoruri. De la o companie la care eu platesc anumite servicii cer doar atat, o relatie de afaceri onesta. Nu consider ca orange si vodafone sunt astfel de companii in care sa am incredere asa ca usor usor voi renunta la serviciile lor, inca mai exista concurenta pe piata.

Ca sa vedeti ca nu bat campii si ca ceea ce se intampla la nivel mic (cu fiecare abonat in parte se intampla si la nivel de strategie)

Autoritatea de concurenţă are în analiză, din anul 2006, un posibil abuz de poziţie dominantă săvârşit de către companiile Orange, Vodafone şi Romtelecom pe piaţa serviciului de terminare a apelurilor la puncte fixe/mobile în propria reţea publică de telefonie.

Potrivit unui control general al Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), unul din 10 magazine detinute de companiile de telecomunicatii sau partenere cu acestea isi pacalesc clientii, avand deficiente in ceea ce priveste prezentarea corecta, conform legii, a produselor vandute acestora.

Nici ceilalti nu sunt sfinti In decembrie 2006, Consiliul a amendat cu 7,5 milioane de euro companiile UPC Romania, RCS&RDS, Astral Telecom si Cablevision of Romania dupa ce s-a dovedit ca au incheiat, in urma cu sase ani, o intelegere de impartire a pietei serviciilor de cablu.

3 comentarii:

Corina spunea...

Asa este. Mama mea a primit un telefon de la ei prin care cei de la Vodafone au vrut sa-i bage pe gat o extraoptiune. Au reusit mintind ca acea extraoptine se va activa doar daca va raspunde la un mesaj. Evident au activat optinea, mama a primit mesajul, dar in mesaj scria ca a fost activata optiunea. Am sunat la vodafone si dupa o mie de min de asteptare a raspuns cineva. Am cerut inregstrarea telefonica prin care mama si-a dat acord. Evident nu o aveau. Merita sa-i dau in judecata?
DA. Dar intr-o tara corupta pana in maduva ei,cu cine sa te lupti.
Si eu o sa adopt aceeasi atitudine ca tine.

Levente Kiraly spunea...

Eu am un abonament la Vodafone dar acum imi pare rau ca am ales Vodafone si nu alta retea. Au tarfie destul de mari

Levente Kiraly spunea...

Hmm e aiurea ce se intampla la noi