vineri, 30 ianuarie 2009

Acul cumetrei Gurton la Teatrul Masca!

Am fost aseara la teatru sa vad o veche prietena studenta la actorie. E vorba de piesa Acul cumetrei Gurton, un ''Muzical dupa un text din Teatrul Renasterii Engleze'' dupa cum precizeaza site-ul oficial al Teatrului Masca. Gratiela Badescu e actrita, si imi face placere sa-i spun asa, chiar daca pentru mine e inca un copil si va ramane asa mult timp, m-a invitat sa vad piesa. Am intarziat 15 minute (din cauza intalnirii ANEC ce a durat mai mult decat preconizasem), mi-am dat telefoanele pe silentios si am intrat pentru prima oara in Teatrul Masca. Mi-am zis ca e OK micut si cochet si am incercat sa intru in admosfera piesei cu 15 minute mai departe de final. A durat ceva din cauza rimelor si a faptului ca anumite pasaje sunt cantate pana sa prind firul povestii. Cam atunci s-a dezlantuit si comedia. Trebuie sa recunosc ca aveam o ideea preconceputa despre acest teatru din cauza spectacolelor underground, de la metrou sau de prin parcuri. Mi se parea ceva altfel si ma asteptam sa vad asa ceva. Greala, teatrul de frontiera nu a fost asa cum ma asteptam. Nu a fost abstract si nici foarte tare ascuns underground.
O poveste din vremuri vechi ce are in centrul atentiei, asa cum spune si titlul, un AC.
Uite ca la o cautare am gasit si imagini de la repetitie.


Cumãtra Gurton si-a pierdut acul pe care îl cautã peste tot, zadarnic. Derbedeul satului îi sopteste cã l-ar fi furat o vecinã, doamna Chat; în acelasi timp, acesteia îi spune cã vecina Gurton o acuzã în gura mare, pe motiv cã i-ar fi furat un cocos. De aici un quiproquo prelungit, mânuit cu vervã si ingeniozitate. Cele douã vecine se insultã, se pãruiesc, rãscolesc tot satul. Cauza initialã a conflictului este repede uitatã, se reaprind vechi certuri si ranchiuni ascunse, iar incidentul stârneste spiritele în întregul sat. Conflictul ajunge la paroxism, iar cel care descurcã itele încurcate de Diccon si reinstaureazã pacea este Mister Baylye.

Am mai gasit si varianta asta de teatru radiofonic pentru cei care vor sa cunoasca mai mult.
Acul cumetrei Gurton - de - Wiliam Stevenson (71,16min.) - cu Mircea Albulescu . Adriana Trandafir . Virgil Ogasanu . Dorina Lazar ....




313 . - Acul cumetrei Gurton - de - Wiliam Stevenson (71,16min.) - cu Mircea Albulescu . Adriana Trandafir . Virgil Ogasanu . Dorina Lazar ....

Un fel de Pacala al nostru as putea spune. O piesa muncita, cu o desfasurare de forte serioasa cu muzica, dans si umor.

Piesa este o comedie si publicul, copii si adulti laolalta, a simtit asta din plin. Am vazut in aceasta piesa un exercitiu minunat pentru tinerii actori. Mihai Malaimare directorul teatrului are si el un rol bun. Mi se pare grozav ca studentii joaca pe aceeasi scena cu actorii mari. Pot astfel invata meseria de aproape, de foarte aproape. Sunt ajutati sa fure aceasta meserie la fel cum un pictor isi ia un ucenic pe care il tine aproape.

Bravo Gratiela Badescu!

Despre Acul Cumetrei Gurton aici - aici si aici.

Niciun comentariu: