duminică, 11 ianuarie 2009

Brideshead revisited!

Un film care nu mi-a placut foarte tare. Nu stiu atunci de ce scriu despre el, chiar daca sunt altele mult mai bune despre care nu am scris. Judecam altadata. Recunosc insa ca in ignoranta mea ma gandeam la un cal de mireasa si totusi la un film siropos.

Sunt cateva lucruri interesante in el, si mai ales text, se vede pe undeva ca e inspirit de o carte:
Incepe asa :

Daca m-ai intreba acum cine sunt
Singurul lucru pe care as putea sa ti-l spun fara ezitare
Este numele meu, Charles Ryder
Pentru ceilalti, cei iubiti , cei pe care ii urasc, pana la cele mai adanci dorinte
Nu pot sa mai spun daca aceste emotii sunt ale mele sau sunt furate de la cei pe care cu disperare vroiam sa-i copiez.
La o a doua gandire, o emotie ramane a mea
Alaturi de cea imprumutata si cea de la mana a doua
La fel de pura ca si credinta pe care o mai am
Vinovatia

Un text cel putin interesant care printre altele subliniaza diferenta dintre religie si omul creeat de natura cu emotii si trairi nu intotdeauna tocmai ‘’crestine’’.

Si aproape de final.

Ori datorita credintei, ori divinei ironii ca un fel de putere mai mare ma vad inca o data la Brideshead.............
Am vrut prea mult ?

Dar dvs. Domnule ? Aveti pe cineva special care va asteapta ?
Eu ? Nu.
Am iubit si am pierdut de prea multe ori intr-o singura viata.

Filmul e englezesc si cu accentul si cunostintele mele limitate de engleza, sper sa fie traducerea buna !

Oricum totul e interpretabil, fiecare cuvant, gest, semn.

Eu am vazut varianta de 2 ore, si recunosc ca am atipit o data si chiar am renuntat la jumatate pentru al continua a doua zi. Filmul nu e grozav, dar are ceva profund, prea profund ma tem. Ar trebui sapat mult prea mult si astfel farmecul s-ar risipi in detrimentul revelatiei cunoasterii. Poate ca asa e si viata pentru o parte din specia noasta. De aia nu pun trailer, nu recomand , desi cred ca mai bine trailerul decat filmu, e mai scut si oricum esentialul e in text, asa ca mai bine cartea pentru cei mai putin lenesi decat mine. Il pun jos de tot ;)


Niciun comentariu: