joi, 5 martie 2009

Ma intorc in spatiu dar nu si in timp!

Astazi mi-am luat diploma de licenta. Am ridicat-o mai bine zis de la Facultatea de Drept, Biroul de diplome. De fapt asta e si motivul pentru care scriu acest post, locul acela, aproape de statia de metrou eroilor, pe lina autobuzului 601, langa Opera. Locul acesta mi-a adus aminte de mine, acum multi ani, era anul 2000, atunci am terminat liceul si am venit la Bucuresti sa dau la facultate. Dupa ce imi propusesem sa dau la politehnica, precum Mihaela, verisoara mea, apoi la psihologie precum Oana, celalata verisoara, am ajuns hotarat sa dau la filosofie. In liceu eram foarte nehotarat si aveam modele pe care credeam ca le voi urma. Clasa a XII a fost hotaratoare pentru asta. Aici se leaga povestea cu ziua de azi, 5 martie 2009, acelasi loc, unde am dat examenul la Facultatea de Filosofie, mi-am ridicat diploma de licenta in Jurnalism. Facultatea de Jurnalism apartine de Universitatea Bucuresti si asa s-a intamplat ca a trebuit sa ridic Diploma de Licenta tocmai din acel loc. Am avut un sentiment ciudat, desi sunt de 3 ani aici in Bucuresti, abia astazi am mers din nou acolo, unde am picat examenul la filosofie si probabil, mai mult ca sigur viata mea s-a schimbat. Nu ma refer la amenda RATB in 601 pe care am luat-o atunci cand m-am inscris pentru examen la filosofie. Nu asta mi-a schimbat viata ci faptul ca am picat acel examen. Atunci era ARMATA la moda si baietii care nu intrau la faculate aveau sanse mari sa mearga in armata. Nici acolo nu am ajuns, pentru a fi astazi aici. In schimb am ajuns, trimis de mama, la ideea ei, dupa ce a vazut un anunt intr-un ziar, la faculatea de Jurnalism din Pitesti. Aproape de casa, am stat o perioada intr-un apartament cu chirie, apoi la camin, apoi naveta si din anul doi cand am inceput sa lucrez la TV, mergeam din ce in ce mai rar, la facultate. Mi-am dat seama ca meseria asta, mai ales jurnalismul adevarat, pe teren, nu are nimic a face cu scoala. Acela se traieste si te pune zi de zi sa judeci, fara sa vrei si oricat de impartial ai fi, ajungi sa judeci. Atunci trebuie sa fii puternic, sa nu te pleci dupa cum bate vantul, sa nu dai curs interventiilor de nici un fel. Revin la ziua de azi, iata-ma dupa 9 ani in acelasi loc. Un alt om cu siguranta, nu stiu mai bun, mai rau, stiu doar ca am vrut sa ma fac filosof. Cel mai probabil as fi fost doar profesor, ceea ce nu era rau deloc. Acum pe mine scrie o titulatura pretentioasa si sunt mai tot timpul virtul. La celalat capat al vietii, in antiteza cu ceea ce credeam eu ca va fi. Oricum probabil ca nu as mai fi fost eu, cel de azi. Nu stiu de ce dar intotdeauna mi s-a parut ca sunt atat de aproape de lucruri extraordinare, si intotdeauna le-am ratat. Licenta la jurnalism evident ca nu am luat-o din prima, la cat de silitor am fost eu. De fapt dupa scoala generala s-a cam terminat cu cartea daca ma gandesc bine. Licenta am luat-o abia in 2007. Putin peste 5 este nota la examenul scris la cunostinte fundamenale si de specialitate. Vis a vis de reintoarcerea la Faculatea de drept, mi se par mult prea dureroase si mistice buclele astea in timp. Cel putin prin prisma faptului ca ajungem sa constientizam ca imbatranim. Am luat si diploma de BAC nota, 8.81, sunt nascut in luna a 8 a anului 1981.

Niciun comentariu: