vineri, 5 iunie 2009

Diferenta dintre un corb si o cioara!

Nu e un titlu metaforic, e pur si simplu o intrebare la care sper sa aflu raspunsul cu ajutorul vechiului meu prieten Google. De ce m-am hotarat sa deosebesc aceste 2 pasari ? Raspunsul urmeaza :

Acum vre-o 2-3 zile Lumi imi spune ca niste ciori au atacat o femeie aici in zona si ca s-a gandit la celebrul film Craws. Stiam ca am mai vazut un scandal, probabil conjugal intre aceste pasari galagioase si nu am dat mare atentie amanuntului. Adevarul e ca de ceva vreme aceste pasari au devenit extrem de agitate si puse pe scandal. Aseara, am dezlegat misterul cand am vazut, un pui de cioara (corb) inca nu stiu ce e, pe o masina, apoi pe jos pe alee. El era motivul zgomotului aproape infernal pe care cele 2 pasari mari il faceau din adapostul copacilor. Puiul cazuse din cuib, poate prea devreme si nu stia sau poate nu avea suficienta incredere sa zboare inapoi in coroana protectoare a copacilor. Acolo sus nu cred ca au un pradator natural dar aici jos e expus la multe. La un moment dat o masina era sa-l calce si atunci cand o fetita a pus mana pe el, a scos un tipat si unul din parinti a plonjat foarte aproape de fata care speriata i-a dat drumul. Intr-un alt moment cand puiul a reusit sa se ridice cat de cat si sa zboare cativa metri, parintii au venti si au zburat langa el, incercand parca sa-l impulsioneze si sa-l sprijine, dar nu si-a ales bine creanga pe care sa se aseze si s-a intors pe pamant. Pisicile sau cainii sunt principalele pericole pentru puii de pasari cazuti prea devreme din cuib. Stiu ca asta e cursul firesc al anturii, dar nu ma pot abtine sa nu observ si sa tin cu cel slab aflat in pericol. Acasa am o pisica si ea natural ar cam omora orice pasare ii ajunge in gheare. Eu apreciez toate vietatile, mai putin ţânţarii vara, cu care am un razboi de ceva vreme. Nu musca in liniste, asta e problema lor si simt nevoia sa te bazaie.
Revenind la puiul de cioara care a speriat cartierul, atata de linistit altfel, azi dimineata, m-au trezit din nou tovarasele ciori. Curios sa vad daca puiul a supravietuit peste noapte am sarit din pat si direct jos, am inceput sa ma uit prin iarba sa-l caut. Nu stiam daca astazi deplang moartea puiului sau sustin aerian infanteria de la sol, nedumerita si dezorientata. Surpriza, astazi am vazut nu un pui, ci doi.Amandoi se plimbau pe jos ca si cum ar fi niste pui de curca ceva mai inalti si mai tuciurii. Amandoi supravegheati de sus de parintii disperati care au alergat un caine si mai multi oameni aflati in preajma puilor. Cu crauiala puternica si zboruri razante demne de niste Mig-uri au reusit sa-si sustina puii si intr-un fel sa-i invete sa strige si sa faca zgomot daca sunt in pericol. Unul din ei, a reusit sa atraga atentia a doua pisicute, si cand una mai curioasa s-a apropiat el s-a zburlit si a inceput sa tipe incat a facut-o pe biata pisica sa se razgandeasca. Inca se aud afara ( ma agndesc cum de nu au ragusit) si nu stiu cum sa le ajut. Copacii sunt prea inalti si nu as reusi sa-i urc suficient de sus. Cu toata experienta mea dobandita prin lac dupa un pisoi, in pom dupa Miti nu stiu ce sa fac acum. Pot doar sa sper.

Un articol foarte interesant despre
Diferenta dintre un corb si o cioara! cu ajutorul caruia am identificat pasarile ca fiind cioara grivă e sură pe piept.



2 comentarii:

Ion Grosu spunea...

Mulţumesc pentru apreciere.

Puii de cioară pe care i-aţi văzut nu au căzut prematur din cuib. Majoritatea puilor de cioară ajung în această perioadă pe sol. Nu trebuiesc "salvaţi" şi nici "apăraţi".

În decurs de cîteva zile ei învaţă să ciugulească, apoi fac zboruri din ce în ce mai lungi pînă se alătură vreunui stol. În toată această perioadă sunt supravegheaţi de părinţi.

Nu vă faceţi griji din cauza pisicilor. Pe lîngă faptul că nu le place carnea de cioară (nu există animal care să vîneze ciori, decît, poate, din totală disperare); ciorile sunt mai puternice.

Da, pisicile vînează cu succes vrăbii, piţigoi, porumbei şi, desigur, puii acestora. La ciori se bagă doar pisicuţele fără experienţă şi în acest caz riscă să ia bătaie.

Sunt mai multe specii care suferă din cauza oamenilor în această perioadă. De exemplu puii din familia bufniţelor migrează uneori luni întregi cu părinţii fără a putea zbura - sar de pe o creangă pe alta. Foarte des oamenii îi culeg de prin parcuri şi păduri crezînd că "au căzut din cuib şi s-au pierdut". Greşit. Lăsaţi-i în pace. Dumnezeu ştie mai bine.

Cu respect,
Ion Grosu.

Romeo Oanta spunea...

Ce "prost" esti cateodata! Bucura-te ca poti vedea ceea ce altii nu au ochi sa vada. Tinteste mai sus pentru ca ai mintea libera. Ai sa stii ceea ce sa faci mai departe! pasarile stiu. Numai noi nu... Pana intr-o zi!