marți, 30 iunie 2009

Home -un documentar de exceptie despre natura umana si Pamantul casa noastra

Home e un film bun care merita vazut
Am auzit destul de multe despre acest film documentar si abia zilele trecute am reusit sa ma uit si eu, mai mult cu gandul la o ratie buna pe torent. In prima seara recunosc, am adormit. A doua zi insa nu l-am mai lasat sa scape. Primul lucru care te loveste la acest documentar sunt imaginile incredibile. Ca si cum ar fi o selectie a celor mai bune cadre de la Discovery sau Animal Planet (poate chiar asa e). A doua surpriza a fost sa vad ca subiectul principal nu e mult trambitata incalzire globala care parca a fost folosita mult prea mult in ultimul timp. Subiectele pe care filmul ni le propune sprea analiza sunt suprapopularea, raspandirea bogatiilor, epuizarea resurselor de apa si modificarea mediului si nu in ultimul rand, natura umana cea care a modelat pamantul si l-a schimbat in ultimii 50 de ani mai mult decat oricand. Pelicula abunda de exemple si date statistice, asa cum ii sta bine unui documentar care vrea sa convinga. Finalul este ciudat si are o oarecare parte optimista, ca o mangaiere adusa celor care pe buna dreptate au fost palmuiti mai devreme. Mi-am adus aminte de materialele pe care le faceam noi si dupa ce calcam in picioare primaria, autoritatile locale sau vre-un consilier la final aplicam aceeasi metoda de impacare lasand pasand cumva responsabilitatea publicului. Revenind la film, Home aparut in acest an, 2009, are o nota destul de buna pe imdb (8,5) si probabil asta a fost un argument pentru care am decis sa-l vad. Va propun insa prezentarea sa va faceti o idee despre film.



Foarte interesant mi s-a parut si faptul ca filmul se afla in totalitate pe
you tube, lucru destul de rar intalnit datorita drepturilor de autor si a foloaselor materiale pe care le aduce un film. Fiind un documentar, foarte bun as zice eu, care a adus sigur si destui bani, si-au permis sa-l lase free publicului larg. Partea de embed este disable, probabil ca TUBUL a preluat drepturile difuzarii si asa isi maresc si ei (daca mai aveau nevoie) timpul de retinere al vizitatorilor.

Pe scurt ideea este ca noi oamenii am modificat pamantul in ultimii 50 de ani enorm, suntem tineri aici cam 200 000 de ani in timp ce pamantul este mult mai vechi. Suntem pusi pe fast forward si uitam esentialul. Modificam iremediabil natura si tot ce ne inconjoara si am reusit sa stricam echilibrul care s-a impus in milioane de ani. Mai rau este ca ceea ce-i facem naturii facem si oamenilor. In timp ce unii prospera altii mor de foame sau sete. Probelma apei potabile este una serioasa. Inmultirea fara limite a oamenilor risca sa transforme si mai tare pamantul in urmatorii ani si oamenii de stiinta avertizeaza asupra acestui ritm. Ma tem ca ne vom trezi la un moment dat ca vom fi distrus viata asa cum o stim noi. Toate creaturile sunt inalantuite si viata se regaseste in toate, toate au rolul lor. Intr-un fel ma intreb daca nu cumva ar trebui sa incetinim progresul, sa ne indreptam spre alte lucruri. Nu sunt un om de stiinta si nici nu vreau sa mi imaginez un viitor fara natura naturala, fara sentimente naturale fara dureri si bucurii naturale. Mancarea este un exemplu care ar trebui sa ne ajute sa intelegem ce se va intampla cu toate lucrurile care ne inconjoara daca nu ne oprim sa gandim sau macar sa incetinim ritmul sa dam ocazia pamantului sa se refaca si noi odata cu el.
Cel mai bine e sa vedeti filmul, sunt lucruri pe care le stiati poate dar tabloul de ansamblu e dureros.

2 comentarii:

info-oricevrei spunea...

Bravo tie ai facut un articol beton, m-ai facut foarte curios sa vad acest documentar, ai facut prezentarea de parca tu ai facut documentarul.
Felicitari!
P.S.
Sper ca si filmul este cel putin la fel de bun ca prezentarea ta.

Inscriptie spunea...

Este intradevar un documentar bun. Nu ma gandesc sa fac prea curand ceva atat de bun, poate mai bun :))