miercuri, 18 noiembrie 2009

Paranormal Activity - Film de groaza cu buget minim.

Am vazut acest film in urma unei recomandari venite de la un bun prieten care se pricepe la filme si care se si antreneaza zi de zi in acest domeniu al cinematografiei. Prima oara can am vazut titlul Paranormal Activity am crezut ca e vre-un articol de tabloid publicat cu si pentru succes de yahoo. Abia mai tarziu cand a inceput sa se faca valva am aflat si eu ca e un film cu buget redus care a depasit la incasari multe filme cu pretentii si investitii de milioane de dolari. Acum la cateva zile dupa ce am vazut filmul sunt putin contrariat. In general nu ma uit la filmele de groaza majoritatea mi se par hilare. Scenele nu au suficient suspans si mai ales ideile lasa mult de dorit. Au fost deja mult prea multe generatii de monstii, prea multi psihopati si degenerati ca sa ma mai miste. Cat despre scenele grotesti gen SAW, chiar nu cred ca se merita sa pierzi timpul urmarind un astfel de film. Revenind la Paranormal Activity trebuie sa spun ca per ansamblu e bun si mai ales pentru banii care s-au bagat in el , a depasit toate asteptarile. E ca un documentar, ca o scena a crimei, e o filmare a unei camere de familie. Asa e tot filmul. Cei care nu au rabdare si nu pot trece peste acest amanunt deja au pierdut dar majoritatea rezista pentru ca suspansul nu se lasa chiar greu asteptat. E drept ca dureaza vre-o doua zile pana ce spiritele sa-si faca serios aparitia dar una peste alta e un film care te tine putin incordat. Nu sperie prin efecte nici prin imagini grotesti ci mai degraba prin idee. E vorba de ideea unor spirite, a unei alte lumi, a ceva dincolo de noi, malefic si infinit mai puternic.

CU toate astea trebuie sa recunosc ca pe alocuri se simtea nevoia unei influente mai serioase de la Exorcistul sau ceva efecte mai acatarii. Eu asta am simtit dar acum cand filemle de groaza sunt mai degraba ''de groaza'' si genul sufera cumplit din cauza lipsei ideilor, Paranormal Activity vine si trage o palma sanatoasa tuturor producatorilor, scenaristilor si regizorilor de la Hollywood. Acest paranormal sperie, lumea neinteleasa, spiritele, stafiile, ele sperie mai mult decat monstrii pictati si deformati. Daca reusesti sa pui aceste fenomene paranormale si in intimitatea unei case obisnuite te-ai ales cu un mare succes de box office. Cum cea mai buna reclama e cea gratuita transmisa prin viu grai iata-ne in fata unui fenomen paranormal. Simplitatea bate strategia.

Niciun comentariu: