miercuri, 11 noiembrie 2009

Seara folk cu Ovidiu Scridon, Catalina Beta si Lemn Dulce



Aseara am petrecut cateva ore deosebite in clubul Mojo din Bucuresti. Am vazut de aproape doi artisti pe care-i mai vazusem doar de la distanta scenei din Vama Veche (festivalul Folk You 2009).
E vorba de Ovidiu Scridon care pentru mine este un nume de baza in grupul noii generatii de muzica Folk. Nu mai stiu exact cum l-am descoperit dar stiu ca imparte un CD audio in masina mea impreuna cu Walter Ghicolescu. CD-ul e foarte intens difuzat de mine catre mine si pasagerii ocazionali sau nu, ai batranului Ford, pentru ca imi place si pentru ca sunt putin tiran. Stilul pe care l-a adoptat Scridon este specific si majoritatea pieselor lui suna intr-un fel anume..... foarte bine.


Catalina Beta, are o piesa speciala Gandacul. Stiam si de ea si acum vazand-o mai de aproape cred fara doar si poate ca are un potential incredibil. Gandacul este o piesa deja consacrata si cred ca in timp vom mai avea parte de surprize placute de la Catalina.


Ea a introdus pe scena si o trupa mai noua Lipscani Band. Incredibili, un sunet placut, forta, muzicalitate si incredere. O nota mare si pentru acesti baieti pe care i-am vazut pentru prima oara. Vocea acestui grup mi s-a parut ca aduce cu cea a vocalistului de la Conexiuni.
Surpriza serii pentru cei prezenti si pentru mine intr-un fel a fost trupa Lemn Dulce.
3 fete din Curtea de Arges dublate la chitara de un baiat au reusit sa faca o figura mai mult decat frumoasa la a doua cantare a lor in Bucuresti. Au fost apreciate de toata lumea inclusiv de cei 2 mari ai serii Ovidiu si Catalina.


In club a fost si Ovidiu Mihailescu (folkist si realizator la radio3net) si sustinerea reciproca a acestor oameni care formeaza noul val in muzica folk dupa celebrii Seicaru, Stepa, Alifantis etc. e incredibila si aduce si mai mult farmec in jurul acestui gen minunat. Cu regret ca nu am avut si aparatul foto, promit sa revin cu amanunte despre Lemn Dulce si alte evenimente din zona muzicii folk pentru ca merita. Ma bucur ca inca folkul nu este un gen comercial, ma bucur ca in cluburi la concertele de gen nu sunt foarte multi oameni, ma bucur ca in aceasta zona nu graviteaza inca multi bani. Ma tem ca altfel magia folkului ar disparea. Imi doresc ca acesti artisti sa poata macar trai decent in Romania facand ceea ce le place... muzica. Chiar daca noi inca nu suntem constienti de asta si nu profitam la maxim, concerte de muzica folk au inceput sa se inatample aici in capitala, din ce in ce mai multe. Accesul e cat se poate de modest dar sentimentele si emotiile sunt maxime. Atat pentru moment, inspiratia nu vine la birou inainte de pauza de masa, cu tot departamentul de marketing foiind in jur:).
Voi reveni!

5 comentarii:

Micky spunea...

Multumim pentru participare si pentru cronica. se poate sa o postam si la noi pe blog cu trimitere la sursa?
Din partea echipei E-FOLK - Micky

pentru poze - putem sa iti oferim noi, am nevoie de o adresa de mail doar.

micky spunea...

iti multumim pentru seara petrecuta alaturi de noi si pentru recenzie.

putem sa o postam si la noi pe blog?

referitor la poze, daca vrei putem sa iti dam noi. doar da-mi de stire

in numele echipei E-FOLK

Micky

Inscriptie spunea...

Cu mare drag, orice gest care duce la popularizarea acestui gen de muzica e binevenit!

Unknown spunea...

Salut, multumesc foarte mult pentru aprecieri.
Te-astept si la celelalte concerte.
Ovidiu.

Menestrel spunea...

O seara superba, in care am avut ocazia sa vad arta si modestie la un loc. I-as putea spune cantare cu magie :) Multumim pentru poveste.